Generell informasjon

Internat/hybelhus er ett frivillig botilbud for elever ved Senja vgs. Dersom du ønsker å søke plass på internatet/hybelhusene må du sette deg inn i gjeldende reglement, priser og informasjon, før du fyller ut søknadsskjema.

Vi anbefaler alle som har søkt skoleplass ved Senja vgs avdeling Gibostad eller Finnfjordbotn som har behov for hybelplass om å sende inn søknad snarest.

Søknadsfrist for hybelplass er 1.mai 2024. Søkeportalen er åpen igjennom hele skoleåret.

Elevene blir tildelt hybel i prioritert rekkefølge:

1. Første års elever som ikke har gått på videregående skole før
  2. Andre års elever og IB vg3
  3. Tredje års elever
  4. Søknader etter fristen og de som har fått sen skoleplass tildelt

Hybelhusene på Gibostad

Det er 9 hybelhus med 8 elevhybler på hvert hus. Det er felles stue/kjøkken med komplett kjøkkenutstyr samt fryseskap som deles på alle beboerne. Toalett/dusj deles i korridor med 4 stk. Det er også felles vaskerom med vaskemaskin og tørketrommel.

Det er personal er tilgjengelig mellom klokken 18.00 – 02.00 i ukedagene og søndager fra klokken 20.00 – 02.00. Personal kan kontaktes på mobilnummer 993 28 122 i gjeldende tidspunkt.

Internatet i Finnfjordbotn

Er en tre etasjes bygning som er tilknyttet skolen.  Det er 15-16 elevhybler i hver korridor der hver etasje har to korridorer. Det er fordeling av gutte/jentekorridorer. De som bor i samme korridor deler separate dusjbåser og toalett, samt vaskerom.

Det er personale tilgjengelig fra klokken 16.00 – 06.30 (mandag-fredag). Fredag mellom klokken 15.00-19.00. Lørdag og søndag fra klokken 22.00 - 06.30. Personal kan kontaktes på mobilnummer 991 59 693 i gjeldende tidspunkt.

Helgestengt

Internatet og hybelhusene er stengt i helgene fra klokken 19.00 fredag til søndag klokken 15.00. Unntaksvis er beboere som er fastboende på internatet gjennom hele året.

Kantinen

Kantina på Gibostad og Finnfjordbotn serverer gratis havregrøt hver morgen mellom klokken 08.00-08.30 (Gibostad) 07.30 - 08.15 (Finnfjordbotn).

Kantina ved internatet serverer i tillegg: Frokost 06.30 – 08.00, Middag 15.30 – 16.15 (mandag-torsdag) 12.45 – 13.30 (fredag) og kveldsmat 19.45-20.45. Lunsjpakke må smøres ved frokost.

Det er ikke tillatt å ta med mat, kopper, glass, brett, bestikk eller annet ut fra kantinen. Alle må rydde etter seg selv. Kantinen har egne ordensregler som dere må gjøre dere kjent med.

Helsetilstand/funksjonshemming

Beboer som har sykdom eller funksjonshemming som vi bør vite om, må oppgi dette i søknaden. Dette for den enkeltes sikkerhet og for at internatpersonalet skal kunne tilrettelegge på best mulig måte, samt at vi ønsker å unngå misforståelser. Helsesykepleier vil være tilgjengelig enkelte dager på skolen. Informasjon om dette fås fra internatpersonell/kontaktlærer på skolen

Møblering

Rommet er i utgangspunktet ferdig møblert, men tillatelse til å ta inn egne ”småmøbler” kan aksepteres (nattbord, lenestol etc). Vis hensyn når du skal feste bilder/plakater slik at veggene ikke påføres merker. Bruk festekitt- Ikke tape, lim eller store stifter. Møbler som står på rom ved innflytting, skal ikke flyttes på/eller tas ut av rom uten tillatelse fra internatansatte.

Transport.

Dersom eleven trenger legehjelp, kan internatpersonale være behjelpelig med timebestilling, men elev/foresatt er selv ansvarlig for å skaffe skyss til og fra, samt betale for dette. Dette er ikke internatets/skolens ansvar. Det samme gjelder dersom internat/hybelbeboer har behov for annen transport.