Internat- og hybelhuspriser

Romtype Husleie pr. måned Kostpenger pr. måned Sum innbetaling pr. måned
Enerom Kr. 3 125,- Kr. 3 125,- Kr. 6 250,-
Priser 2022-2023: Kr. 2 935,- Kr. 2 935,- kr. 5 870,-

Følgende må tas med av den enkelte:

• Sengklær (dyne, pute og sengetøy)
  • Overmadrass (90*200 cm)
  • Håndklær
  • Gardiner (2-3 lengder, max 160 cm lang, flate klips til gardinoppheng - gardinskinne)
  • Evt gulvmatte/løper – max 3 meter lengde
  • Lenestol og hybelkjøleskap kan tas med om ønskelig
  • Mikrobølgeovn, toastjern, brødrister, stearinlys, duftlys etc er ikke tillatt
  • Vaskeutstyr for å kunne vaske hybel (mopp, moppeskaft og tuer til støvtørk).
  • Evt pynteting

Priser hybelhus Gibostad 2024-2025

Romtype Husleie pr. måned Kostpenger pr. måned Sum innbetaling pr. måned
Enerom Kr. 3 125,- 0,- Kr. 3 125,-
Priser 2022-2023: Kr. 2 935,- Kr. 2 935,-

Følgende må tas med av den enkelte:

• Sengklær (dyne, pute og sengetøy)
  • Overmadrass (75*200 cm)
  • Håndklær
  • Gardiner (2 lengder, max 160 cm lang. Gardinstang oppheng
  • Evt gulvmatte/løper – max 3 meter lengde
  • Vaskeutstyr for å kunne vaske hybel (mopp, moppeskaft og tuer til støvtørk)
  • Eventuelt pynteting

Husleie/kostpenger/kostrefusjon

Husleie inkluderer delvis møblert enkeltrom, strøm og trådløst internett til skole pc’n. I prisen inngår også vaskemidler (til renhold av rom), toalettpapir og lyspærer. Eleven må selv holde vaskemiddel til vaskemaskin. Tørketrommel/tørkeskap er inkludert.  Polletter til vaskemaskin koster NOK 10,- per pollett (internatet i Finnfjordbotn).

Internatet: Vi tilbyr kun totalpakke - kost og losji. Man kan ikke velge vekk kostprisen. Det gis ikke fradrag for spesiell diett eller for mat eleven velger å ikke spise fordi han/hun ikke liker den.  Kostpenger gjelder for 190 dager fordelt på 10 måneder.

Kostpenger for samtlige skoledager er: NOK 31.125,- per år (3 125,- per måned). Husleie enkeltrom hele skoleåret: NOK 31.125,- (3 125,- per måned). Husleie/kost faktureres. Med sammenhengende fravær i 3 eller flere dager, når det skyldes sykdom eller det foreligger annen gyldig grunn, f.eks. utplasseringsperioder, kan du søke fratrekk i betaling av kostpenger med kr. 135,- pr. dag. Du må melde fra om fraværet til internatpersonalet før du reiser, og levere søknaden om kostrefusjon til personalet umiddelbart etter du kommer tilbake til internatet. De siste 14 dagene før skoleslutt gis det ikke kostrefusjon.

Det gis ikke fradrag i kostpris for fraværsdager uten gyldig grunn, eller for fridager fastsatt i skoleruta, da disse er utjevnet som fradrag i gjennomsnittlig kostpris over hele skoleåret.

Forfall/innbetaling av husleie

Innbetaling av husleie/kostpenger skjer i 10 terminer, med forfall første innbetaling medio september og siste innbetaling medio juni = 10 terminer. Faktura for husleie utsendes som e-faktura i begynnelsen av hver måned. De som ikke betaler inn fastsatt beløp til forfall, vil bli oppsagt fra sin internathybel. Troms og Finnmark fylkeskommune har fast avtale med inkassobyrået Kredinor.

For spørsmål vedr fakturering kontakt administrasjonen på telefonnummer 778 50 800.

Nøkkel/brikke erstatning

Dersom dere mister dørbrikken koster det 200,- for å få en ny. Nøkkel til hybel Gibostad koster 1200,- for ny. Vi låner ikke ut nøkler/brikker.