Skolens historie

Januar 2012 ble Finnfjordbotn vidaregåande skole og Senja videregående skole slått administrativt sammen, og arbeidet med strukturendringer i studieløp påbegynt. Dette har resultert i nytt yrkesfagbygg i Finnfjordbotn hvor vi har fått samlokalisert studieretninger som tidligere har vært spredt på flere skolesteder.

I dag heter skolen Senja videregående skole og har sitt tyngdepunkt i Finnfjordbotn, like i utkanten av byen Finnsnes i Senja kommune som er sentrum i regionen Midt-Troms.

Skolen ligger i naturskjønne omgivelser og gir rike muligheter for friluftsaktiviteter. I nærområdet finnes lysløype, slalombakke, friidrettsanlegg og fotballbaner. Like ved skolen ligger det også en innendørs fotballhall som benyttes til kroppsøving og toppidrett.

Senja videregående skoles avdeling på Gibostad, består av naturbruk grønn og blå linje. Skolestedet har tradisjoner helt tilbake til 1914 da skolen ble grunnlagt som Troms Amts Landbruksskole.

Avdelingens gårdsbruk er blant de største i regionen og den har eget fartøy for å drive grunnleggende opplæring innen fiske og fangst.

Velkommen til oss.

Utsikt over skolegården og mot Finnsnes. Oppdateres hvert femte minutt.

Webkamerabilde over skolegården i Finnfjordbotn med utsikt mot Finnsnes. - Klikk for stort bilde