International Baccalaureate

IB logo banner, world school - Klikk for stort bilde

International Baccalaureate (IB) er et skoletilbud Senja videregående startet opp med i 2007. International Baccalaureate diplomprogrammet er et akademisk utfordrende og balansert utdanningsprogram som dekker de to siste årene av videregående opplæring (Vg2 og Vg3).

Det engelske flagget - Klikk for stort bilde

In English

Hvorfor velge International Baccalaureate?

IB-linja gir både generell og spesiell studiekompetanse.

• Færre fag og større faglig fordypning enn stud spes
  • All undervisning på engelsk
  • Kritisk tenking og samfunnsengasjement egne fag
  • Fokus på forskning i skolen
  • Undervisning på engelsk etter internasjonalt anerkjente læreplaner
  • Fokus på å lære å lære
  • Vurdering og eksamener helt ulikt det norske systemet

Elever bør ha et ønske om faglige og sosiale utfordringer, og være i stand til å motta undervisning på engelsk i et internasjonalt skolemiljø.

IB logo World school - Klikk for stort bilde

More about the IB

Hvorfor velge Senja videregående skole?

Vi kjennetegnes ved mangfold og har et variert og internasjonalt skolemiljø hvor vi respekterer hverandres verdier og tradisjoner. Elevene hos oss skal mestre gjennom våre sterke faglige tradisjoner innenfor flere fagområder, og ved å ha gode lærere som hjelper elevene å oppnå sine faglige mål. Samhold skapes gjennom at alle tilknyttet skolen har gode relasjoner til hverandre.

Skolen ligger i naturskjønne omgivelser og gir rike muligheter for friluftsaktiviteter. I nærområdet finnes lysløype, slalombakke, friidrettsanlegg og fotballbaner. Like ved skolen ligger det også en innendørs fotballhall som benyttes til kroppsøving og toppidrett.

Skolen tilbyr to boalternativer for elever ved skolen. Internatet i Finnfjordbotn og hybelhusene på Gibostad. Les mer om internat og hybelhus her.

Søk skoleplass

Fag- og timefordeling

Veien videre

Med generell studiekompetanse kan du søke de fleste studier ved høyskoler og universiteter. Husk at noen studier kan ha spesielle opptakskrav. Dette bør du sjekke før du velger fag. Du finner søknadsfrister og krav på samordnaopptak.no.