Aktuelt

Internasjonalt elevsamarbeid undersøker strender i Midt-Troms for søppel og mikroplast

I forrige uke hadde Senja Videregående besøk av Lyceé Charles Jully fra Saint-Avold i Frankrike. Formålet med besøket var å gjennomføre TARA-plastprosjekt. Elevene bruker vitenskapelige metoder og samler inn data fra forskjellige steder og analyserer disse for søppel og mikroplast. Lyceé Charles Jully har i mange år deltatt i TARA-prosjektet, sammen med mange skoler over hele Europa. De søkte etter partnerskole i Skandinavia, siden ingen i Skandinavia var med i prosjektet fra før. Derfor tok de kontakt med Senja Videregående, og det ble full match. Begge skolene har studieforberedende program og yrkesfaglige linjer, og begge skolene har stort fokus på mangfold og at alle elever skal oppleve mestring. TARA-prosjektet ble støttet økonomisk av Erasmus+ og Equinor.

Åpen dag på Gibostad

Lørdag 12. oktober inviterer vi til åpen dag ved Senja vgs skolested Gibostad. Her blir det mange spennende aktiviteter og ting å oppleve, for både store og små. Bare sjekk ut programmet…

Hurtigbåt linje 4 kansellert inntil videre

MS Brage omdisponeres til fergesituasjonen i Karlsøy kommune.

Foredrag om ungdom og rus

Senja kommune slår alarm om økende rusbruk blant unge i Midt-Troms! Antall ungdommer som blir eksponert for rus i vår region blir stadig større. Foresatte og fagpersonell trenger å bedre skjønne alvoret med rus og ta det økende problemet på fullt alvor.

Erasmus+ - vi får lærerbesøk

Denne uken får vår skole "retur-besøk" av 3 flotte lærere derfra som ønsker å jobbskygge oss (RM og SSR) noen dager. Disse lærere har primært et ønske om å se på hvordan vi benytter praksisarenaer i og utenfor skolen, samt knytte nettverk med mulige reiselivsbedrifter i vår region.

Privatisteksamen høsten 2024

Skal du ta privatisteksamen i høst, må du huske å melde deg opp. Oppmelding skal skje elektronisk i Privatistportalen i perioden 1. - 15. september.

Foreldremøte Vg2 Finnfjordbotn

Senja vgs inviterer til foreldremøte onsdag 2.september for Vg2 ST og Vg2 YF. Les under for tidspunkt og invitasjon.

Foreldremøte Vg1 og MGSO Finnfjordbotn

Senja vgs inviterer til foreldremøte onsdag 4.september for Vg1 ST, Vg1 YF og MGSO-klassene (innføringstilbud). Les under for tidspunkt og invitasjon.

Skolestart 2024-25

Under vises tidene for når de ulike klassene skal møte på skolen mandag 19.august. Oversikten viser både oppstarten i Finnfjordbotn og på Gibostad.    Velkommen!

Testing av nødvarsel

Klokken 12 onsdag 12.juni 2024 testes Nødvarsel på mobil og Sivilforsvarets varslingsanlegg over hele Norge i en felles nasjonal varslingsprøve.