Sjakkfeber på Senja VGS

Årlig Turnering Skaper Engasjement! Hver onsdag samles elever ved Senja videregående skole for å delta i den årlige sjakkturneringen. Med brikker i bevegelse og klokker som tikker, vokser spenningen for hver runde!

Åpen dag på Gibostad

Senja videregående skole avd. Gibostad arrangerer åpen dag lørdag 14.10.23 kl. 10.00-14.00.

Presentasjon på foreldremøter ved Senja vgs.

Link til presentasjonen på høstens foreldremøter ved Senja vgs, kan du se under.

Foreldremøte vg1 YF og ST Finnfjordbotn

Herved inviteres du til foreldremøte på Senja videregående skole, Finnfjordbotn  VG1 Yrkesfag og VG1 Studiespesialisering torsdag 07. september, kl.18:00

Foreldremøte vg2 YF og ST Finnfjordbotn

Herved inviteres du til foreldremøte på Senja videregående skole, avd. Finnfjordbotn, mandag  04.09.23   kl. 18:00.  Mer informasjon i selve saken.

Foreldremøte vg1 og vg2 Gibostad

Herved inviteres du til foreldremøte på Senja videregående skole, avd. Gibostad, onsdag 06.09.23 kl. 18:00.  Mer informasjon i selve saken.

Sommerskole - begrepsinnlæring

Senja videregående skole arrangerer sommerskole med intensivkurs i norsk med begrepsinnlæring. Påmelding i lenken under og frist for påmelding er 7.juli.

Møtte elevene for å diskutere bærekraftig utvikling

Reindrift, naturvern og kraftselskap møtte elevene for å diskutere bærekraftig utvikling.   Senja vgs tok på fagdagen 15.mars utgangspunkt i det tverrfaglige temaet bærekraftig utvikling for elever i biologi og fysikk.

Husk å søke skoleplass for 2023-2024 i tide

Det nærmer seg fristen for å søke skoleplass for skoleåret 2023-2024. Fristen er 1. mars og i denne saken finner du lenke til portalen for å levere søknad.

Elevene utforsket organsystemer

Realfagene har mange praktiske øvelser. I biologi 1 utforsker vi hvert år sentrale organsystemer gjennom disseksjon av hjerte-lunge-slag fra gris eller sau som vi henter fra slakteriet til Nortura på Andslimoen.