Sommerskole - begrepsinnlæring

Senja videregående skole arrangerer sommerskole med intensivkurs i norsk med begrepsinnlæring. Påmelding i lenken under og frist for påmelding er 7.juli.

Møtte elevene for å diskutere bærekraftig utvikling

Reindrift, naturvern og kraftselskap møtte elevene for å diskutere bærekraftig utvikling.   Senja vgs tok på fagdagen 15.mars utgangspunkt i det tverrfaglige temaet bærekraftig utvikling for elever i biologi og fysikk.

Husk å søke skoleplass for 2023-2024 i tide

Det nærmer seg fristen for å søke skoleplass for skoleåret 2023-2024. Fristen er 1. mars og i denne saken finner du lenke til portalen for å levere søknad.

Elevene utforsket organsystemer

Realfagene har mange praktiske øvelser. I biologi 1 utforsker vi hvert år sentrale organsystemer gjennom disseksjon av hjerte-lunge-slag fra gris eller sau som vi henter fra slakteriet til Nortura på Andslimoen.

Fysikken i fokus

13 elevar og 2 lærarar frå Senja videregåande reiser til Andenes Rakettskytefelt for å delta på FysikkCamp - ein del av prosjektet "Fysikken i Fokus".

Oppmelding til eksamen som privatist

Oppmelding til privatisteksamen gjøres på Privatistportalen, som er åpen i to perioder. Les mer om datoer for åpning under.

Elever i biologi 1 deltar i utviklingen av fremtiden

Senja kommune er nå i startfasen på ny klima- miljø og energiplan, og ungdommer ved Senja vgs skal delta i denne prosessen. Prosjektet heter Drivkraft . Senja kommune leder dette 4-årige innovasjonsprosjektet - hvor ungdom og næringsliv er med i klima-, miljø- og energiplanlegging for bærekraftige distriktskommuner.

MUN Senja 2022 - Registration is open

Are you interested in international politics? Do you like debating in English?

Kick-off for elevrådene

Da har vi hatt en fantastisk elevrådskick-off for Senja VGS avd. Gibostad og Finnfjordbotn. Vi har hatt 2 fine og sosiale dager med overnatting på Skoghus.

Skoleskyss 2022-2023

Alle som har rett til skoleskyss må søke om dette så snart de har fått tilbud om skoleplass, og innen 1. august klokken 23.59.